Thursday, October 18, 2007

Lemang & Rendang di Rumah As-Sufiani As-Syarif








Hari ini adalah Hari Raya yang ke-6 yang mana telah kita rayakan. Ramai sahabat-sahabat yang berada di Mesir berlumba-lumba mengadakan rumah terbuka sempena Hari Raya Aidilfitri ini. Sejak hari pertama hinggalah sekarang. Begitulah rutin kami semua yang berada di Alexandria, Mesir merayakan Hari Raya Aidilfitri setiap tahun. Kami saling menziarahi antara satu sama lain. Walaupun berjauhan dengan keluarga di Malaysia, kami di sini seperti adik beradik yang sentiasa tolong menolong dan bantu membantu.

Kami As-Sufiani As-Syarif bersyukur kepada Allah s.w.t kerana berjaya mengadakan rumah terbuka hari ini. Untuk makluman para sahabat sekalian, hari ini telah genap umur puteri kami Saidatul Hawwa As-Sufiani 3 bulan. Kami doakan puteri kami ini berjaya di dunia dan di akhirat.. Tanpa kekuasaanNya, kami mungkin tidak mampu untuk menjayakan majlis tersebut. Rumah terbuka kami bermula selepas solat asar sehingga malam..antara menu yang kami sediakan ialah nasi himpit, lemang, rendang dan kuih-muih..Alhammdulilah, semua makanan yang kami sediakan telah habis tanpa berlaku pembaziran..ramai sahabat yang hadir, antaranya irfan dan anak isteri, bukhori dan anak isteri,zamzaini, najib, jidin, mumtaz, kairul, hafizullah, shahid, ali mubarak, hasanuddin, sanusi, riduan che me, nawawi, rondi, faizal, pecol, hakim dan semua isteri dan anak..dan juga para sahabat yang lain(sori tak sebut ramai sangat)...ada juga sahabat-sahabat yang tidak dapat hadir kerana keuzuran yang tidak dapat dielakkan..kami di sini juga memohon maaf jika tidak sempat memaklumkan kepada sebahagian para sahabat yang lain..datanglah ke rumah kami, rumah kami sentiasa terbuka untuk sahabat-sahabat tersayang..

Kami As-Sufiani As-Syarif mengucapkan ribuan terima kasih kepada semua sahabat kerana sudi hadir ke teratak buruk kami....minta maaflah jikalau berlaku kekurangan dalam majlis raya di rumah kami.. InsyaAllah jika diberi kesempatan dan rezeki oleh Allah, kami akan mengadakan majlis-majlis kesyukuran yang akan datang...panjang sebenarnya nak cerita...cukuplah setakat ini..Lihat gambar seterusnya..........

Akhir sekali kami As-Sufiani As-Syarif mengucapkan SELAMAT HARI RAYA AIDILFITRI MAAF ZAHIR DAN BATIN....



No comments: